31 deelnemers
Droog zonnig zaterdag +/- 15° zondag +/- 20°
Bandendruk (warm)1.9 voor en achter
Gearing: 18 voor en 43 achter
Licht olieverlies bij dichting krukas.
Voorspatbord aan flarden
Qualificatie:
Al snel bleek dat onze gearing fout zat.
We legden van voor een tandje kleiner 17
Perfect voor Mettet: zowel op recht stuk als bij ’t uitkomen van de bochten.
Technisch probleem met de carburatie. Daardoor verviel de 2de qualificatiesessie.
We verwisselden de carburators, motor loopt terug perfect.
We starten als 16de.
Race 1:
Perfecte start. We namen de eerste bocht als 8ste
We verloren te veel tijd met de pitstops door telkens te tanken, olie te meten en temperatuur van de motor te meten.
Christophe reed 90 km/h in de pitstraat (ipv. 60km/h) en daardoor kreeg Kris een Stop&Go penalty.
De race werd 2 minuten voor ’t einde afgevlagd wegens een zware valpartij op ’t rechte stuk.
2 Moto’s raken elkaar in ’t midden van start/finish. 1 rijder wordt afgevoerd met de ziekenwagen.
Kris ging +/- 1 seconde sneller rond per ronde dan Christophe.
We staan 14de.
Race 2:
We verhoogden de bandendruk naar 2 bar (koud)
Slechte start. We gingen als voorlaatste de eerste bocht in.
De starter liet het afweten en we moesten de moto aanduwen.
Tijdens de 2de pitstop moesten we de moto weer aanduwen.
We hadden onze pitstops aangepast om tijd te winnen. We tankten we minder en tijdens de laatste pitstop tankten we niet. De was zeker geen probleem door dat we tijdens de 3de stint 8 ronden achter de pace-car hebben gereden. (Door 2 gevallen rijders moest er olie worden opgeruimd.)
We eindigen de 2de race als 12de.
Kris ging +/- 2 seconden sneller rond per ronde dan Christophe
Totale stand na 2x2uur: 11de
Beste tijd Kris: 1.19.791
Beste tijd Christophe: 1.22.056
Samengevat:
11de van de 31 is een goed resultaat. We hadden een top 10 plaats voorop gesteld.
We konden dit halen door minder tijd te spenderen in de pitstraat. Maar we kozen voor zekerheid om alles heel te houden en zo volgende maand met een goed pakket naar Spa te trekken.
Aanpassingen te doen:
Grotere oliekoeler plaatsen. Verlichting installeren. Distributieketting aanspannen. Dichting krukas vervangen. Voorspatbord voorzien. Reserve moto klaar maken (bv. carburators). Lichtsterkte en benzineverbruik testen. Reflecterende stickers op de zit plakken. Overloopbuisjes in bellypan bevestigen.
Copyright © 2023, Deep Creek Cycleworks